به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حبیبالله طاهر خانی صبح امروز در حاشیه آیین شروع عملیات اجرایی قطار حومهای شهر جدید مجلسی به کلانشهر اصفهان، با اشاره سیاست شهرهای جدید در کشور، گفت: ایجاد شهرهای جدید به خصوص در مناطق کلانشهر برای کنترل بازار مسکن در این مناطق است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرهای جدید نیازمند سیستم حمل نقل انبوه است، خاطرنشان کرد: شهرهای جدید همچون شهر مجلسی به دلیل فاصله زیاد از کلانشهر اصفهان نیاز به یک سیستم حمل نقل انبوه و کمهزینه است.
وی با اشاره به توسعه حمل نقل ریلی در سایر کشورها، عنوان کرد: در سایر کشورها توسعه حمل نقل ریلی نسبت به حمل نقل زمینی مهمتر است و ما هم سعی داریم حمل نقل ریلی را در کشور توسعه دهیم.
طاهر خانی با بیان اینکه پروژه قطار حومهای در شهرستان مبارکه با تأخیر انجام شد، بیان کرد: شهر مجلسی با جمعیت 15 هزارنفری یکی از شهرهای است که به علت فاصله طولانی و دسترسی دشوار مردم استقبالی نکردن ولی مسؤولان برای سکونت در این شهر 200 هزار نفر جمعیت پیشبینی کرده بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه قطار حومهای بهارستان تا پایان دولت دوازدهم به پایان خواهد رسید، گفت: پروژه قطار حومهای بهارستان در مرحله روسازی است و تا پایان دولت دوازدهم به بهرهبرداری خواهد شد و بعد از آن متروی شهر مجلسی با طول 52 کیلومتر است.
وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه یکی از ذینفعان پروژه قطار حومهای شهر مجلسی است، افزود: مترو شهر مجلسی در سه قطعه ساخته خواهد شد که تحویل ریل و روسازی آن به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.
طاهرخانی در پایان با اشاره به ویژگیهای قطار حومهای شهر مجلسی، گفت: قطار حومهای شهر مجلسی با صورت برقی پیشبینی شده است ولی در سالهای اول قطار دیزلی پیشبینی شده و امکان تبدیل به قطار برقی وجود دارد.
انتهای پیام/63110/هـ20/