اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهره‌برداری از قطار حومه‌ای «بهارستان» تا پایان دولت دوازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه قطار حومه‌ای بهارستان در مرحله روسازی است و تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد شد.

بهره‌برداری از  قطار حومه‌ای «بهارستان» تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حبیب‌الله طاهر خانی صبح امروز در حاشیه آیین شروع عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به کلان‌شهر اصفهان، با اشاره سیاست شهرهای جدید در کشور، گفت: ایجاد شهرهای جدید به خصوص در مناطق کلان‌شهر برای کنترل بازار مسکن در این مناطق است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرهای جدید نیازمند سیستم حمل نقل انبوه است، خاطرنشان کرد: شهرهای جدید همچون شهر مجلسی به دلیل فاصله زیاد از کلان‌شهر اصفهان نیاز به یک سیستم حمل نقل انبوه و کم‌هزینه است.

وی با اشاره به توسعه حمل نقل ریلی در سایر کشورها، عنوان کرد: در سایر کشورها توسعه حمل نقل ریلی نسبت به حمل نقل زمینی مهم‌تر است و ما هم سعی داریم حمل نقل ریلی را در کشور توسعه دهیم.

طاهر خانی با بیان اینکه پروژه قطار حومه‌ای در شهرستان مبارکه با تأخیر انجام شد، بیان کرد: شهر مجلسی با جمعیت 15 هزارنفری یکی از شهرهای است که به علت فاصله طولانی و دسترسی دشوار مردم استقبالی نکردن ولی مسؤولان برای سکونت در این شهر 200 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی کرده بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه قطار حومه‌ای بهارستان تا پایان دولت دوازدهم به پایان خواهد رسید، گفت: پروژه قطار حومه‌ای بهارستان در مرحله روسازی است و تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد شد و بعد از آن متروی شهر مجلسی با طول 52 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه یکی از ذینفعان پروژه قطار حومه‌ای شهر مجلسی است، افزود: مترو شهر مجلسی در سه قطعه ساخته خواهد شد که تحویل ریل و روسازی آن به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

طاهرخانی در پایان با اشاره به ویژگی‌های قطار حومه‌ای شهر مجلسی، گفت: قطار حومه‌ای شهر مجلسی با صورت برقی پیش‌بینی شده است ولی در سال‌های اول قطار دیزلی پیش‌بینی شده و امکان تبدیل به قطار برقی وجود دارد.

انتهای پیام/63110/هـ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول